Naturfag.

Tuesday, February 28, 2006

Kristtorn

(Biotop)


Kristtorn
Originally uploaded by mrskarin913.
I min biotop fandt jeg en lille Kristtorn, som sikkert har sået sig selv. Dens blade er læderagtige og de skinnede, og kanten på bladet er tornet-tandet. Jeg kan læse i min naturførebog fra Lademans farve- flora fra 1968 at den er ret almindelig i løveskov i Jylland. Da man dyrker Kristtorn i haver, så kan Kristtorn have forvilledet sig herfra ud i den "vilde" natur.
Jeg har tegnet den af på pergamentpapir og farvelagt ved hjælp af farveblyanter, og så scannent den ind.
De små blomster fandt jeg ikke på "mit" lille træ/busk, da det ikke er årstiden for det nu, men der er måske en mulighed til sommer, hvor jeg måske ser små veddet hårdt, gullet til grønlighvide blomster.

1 Comments:

At 6:31 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Rønn.

Tak for din søde hilsen. Jeg havde lige tiden og lysten, så med de opgaver der venter os i de andre fag, så tænkte jeg, at det var godt at få begyndt lidt på naturfaget:)
MVH Karin.

 

Post a Comment

<< Home