Naturfag.

Thursday, March 02, 2006

En dansk bregne.


En dansk bregne.
Originally uploaded by mrskarin913.
(Biotop)
Jeg har i dag valgt at tage et billed af en bregne, som vokser i min biotop.

Jeg har læst at der findes flere forskellige arter bregner her i landet, hvor de danske bregner hører til flere, her ikke adskilte familier. Der er englesødfamilien, kongebregnefamilien, slangetungefamilienog nogle som adskiller sig fra andre der tilhører pilledragerfamilien.
Den jeg har her har delte blade, og så vokser den i en "skov". Dens blade er lidt fjerlignende, og den har bevaret dens grønne blade her i vinter. Så mon ikke det er en englesød eller en kambregne, for at sige det lige ud, jeg ved det ikke. Mon ikke Ida kan hjælpe, eller en af mine medstuderende?.

2 Comments:

At 3:45 AM, Blogger Ida Guldager said...

Hej Karin!

Jeg tror jeg venter med et bud til du har et mere friskt eksemplar....

VH
Ida

 
At 4:02 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Ida.

Det er i orden.
MVH Karin.

 

Post a Comment

<< Home