Naturfag.

Tuesday, May 02, 2006

I dag den 2. maj er min dag startet med en skøn naturoplevelse .

Biotop:

Jeg startede dagen, med at min mand fortalte mig, at der gik en fasanhøne rundt ude i have. Straks jeg kom fra badet, hurtigt i noget tøj og så over på min biotop, for det vil være en oplagt mulighed for at se denne fasanhøne fortsætte ind i min biotop, når den forlod vores have.

Ganske rigtigt forlod den haven igennem hækken, og ind i min biotop hvor den gik flot rundt. Desværre havde jeg ikke fået mit kamera med, dette manglede jeg meget, men istedet for at ærgre mig over dette, stod jeg stille og nød dette dejlige syn, indtil regnen blev for kraftigt, og fasanhønen forsvandt, og jeg gik hjem. Da jeg har meget kradt på min biotop vil jeg håbe at den har rede i dette, men det kunne jeg ikke, se for den forsvandt ind i noget buskskas.

Her er lidt mere om en fasanhøne. Se også her

1 Comments:

At 2:55 PM, Blogger mrskarin913 said...

Hejsa igen.

Det er sjovt, vi har kameraet klar, hvis den kommer igen. Det skal den nok gøre, de har også været her på samme tid hannen og hunnen, hvilket jeg synes, er vildt spændende. Det at bo i en storby og så have vildt fugle der kommer ind i ens have, det er da dejligt.

 

Post a Comment

<< Home