Naturfag.

Monday, March 13, 2006

Biotop den 13. marts 2006.

Biotop:

Dato den 13.03.06 Tid 10.05 for mine iagttagelser i min biotop.

Hvad ser jeg:(Synssansen)
Ikke nogle væsentlige forandringer, der er stadigvæk lidt pletter med sne og jorden er kold og frosset, dækket af blade. Den største forandring er, at nu er husskaden kommet igen og jagter småfuglenes område.

Hvad hører jeg:(Høresansen)
Biler der kører i det fjerne.Vinden blæser.

Hvad lugter jeg(Lugtesansen)
En frisk luft fra vinden.

Hvad føler jeg:(Følesansen)
Ro og afslappet. Mine sansae skærpes for at observere forandringer.

Hvad smager jeg:(Smagesansen)
Intet.

Hvad møder jeg der er levende:
En solsort og en skade skræpper op fra hver deres gren, som om de kæmper om området.Solsortens lyd minder om advarsel.

Hvad er anderledes siden sidst:
Lyset solen skinnerVinden og blæsten.

Hvem har jeg mødt:
2 fugle. En solsort og en husskade.

Hvad er der, som jeg vil noter yderlig ned:
Det er koldt -0,8`C
Gået videre kl.10.15

0 Comments:

Post a Comment

<< Home