Naturfag.

Monday, March 06, 2006

Biotop den 7. marts 2006.

Biotop.

Dato 07.03.06 Tid 07.10 her til morgen. For mine iagttagelser i min biotop.

Hvad ser jeg:(Synssansen)

Det første jeg ser, er en morgenstund, der er lyst og tør vejr.
Jeg står stille her midt inde i min Biotop og mærker roen, stilheden.
Jeg ser mange blade, der ligger visne på jorden, og grene der ligger hist og pist rundt omkring på skovbunden.

Hvad hører jeg:(Høresansen)

Jeg hører en solsort synge, jeg lytter.

Hvad lugter jeg(Lugtesansen)

Jeg tager en pind og rager lidt imellem bladene, de er stadigvæk lidt hårde på grund af kulden. Jeg rager dem lidt til en side, så jorden kommer frem, så kan jeg snuse til jorden. Den er frosset, så lugten er ikke så tydelig.

Hvad føler jeg:(Følesansen)

Det jeg føler er en nydelses af stilhed og ro, en god fornemmelse der breder sig ud i kroppen. Det giver energi, og jeg føler at ”batterierne ”lades op.

Hvad smager jeg:(Smagesansen)

Her står jeg tager en dyb indånding, og smager på den friske luft og puster ud, der stadigvæk lidt koldt her til morgen, og der kommer ”damp” ud fra mig.

Hvad møder jeg, der er levende:

En kat som stirrer på mig, jeg kunne lige tænke mig at den snappede en mus, så jeg kan få færten af hvor musene boer. Jeg tror, at der er et godt dyreliv under alle de grene og blade, som er spredt hen over skovbunden.

Hvad er anderledes siden sidst:

Lyset og vejret.

Hvem har jeg mødt:

En kat.
Hvad er der, som jeg vil noter yderlig ned:
Temperaturen er -3, 7 C og der er ingen nedbør.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home