Naturfag.

Friday, March 03, 2006

Barken på et gammelt træ, samt mosset ved træstammensrod.

(Biotop)

Her ser man det meste af mosset dækket af sne.Jeg fornemmer tydeligt, at det er et fugtigt sted, jeg her fremhæver.

Mos er en primitiv plante, som især findes på fugtige steder. Mosset formerer sig ved hjælp af sporer. Det viser sig, at mos er en meget enkelt bygget plante, som har stængel og blade.

Mosset har ikke nogle rødder, men istedet har de tynde celletråde, og derved suger planten vand og nærringsstoffer op.

Jeg har læst lidt om mos i Politikens små håndbøger. Familien i Naturen. Efterår og vinter, skrevet af Thomas Bille og Leif Schack-Nielsen.
Fra år 2003 side56.

1 Comments:

At 7:32 AM, Blogger mrskarin913 said...

Tak Dorte for de flotte ord, jeg elsker at have med naturen at gøre, der sker altid noget nyt derude.
Jeg synes, nu det er hurtigt, i er kommet igang med jeres blog, og samtidlig er jeg glad for, at vi kan lave naturfaget på den måde. Så får vi ideer fra hinanden, og det er lærerigt.

MVH Karin.

 

Post a Comment

<< Home