Naturfag.

Sunday, March 05, 2006

Naturalistisk intelligens.


Biotop:

Jeg har i den sidste uges tid læst lidt af den obligatoriske litteratur, og i Lasse Thomas Edlevs bog natur og miljø i pædagogisk arbejde (Forlaget Munksgaard Danmark 1.udgave, 2. oplag, 2005) på side 30 læst om naturalistisk intelligens. Det finder jeg spændende at læse om, og nu får jeg mine tanker hen på, da jeg sidst var i min biotop.
Her opdagede jeg, at der også må komme nogle børn her, for som i kan se på vedlagte billede, er de i gang med at bygge noget op. Det er dejligt at se, og jeg glæder mig til at følge det, for i den før nævnte bog har jeg på side 31 læst om H. Gardner, som beskriver, hvordan man kan træne et barns iboende evne, ved at lade det undersøge naturen og ved at de iagttager dens detaljer. Her er børnene selv gået i gang. Ifølge Gardner spiller den naturalistiske intelligens ind, uanset hvad det er et barn betragter.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home