Naturfag.

Wednesday, March 15, 2006

Så er der snart tid til at så.



Plantehold:

Gruppen: De Naturlige.

Jeg er i naturfaget i en gruppe på 4 studerende.
Gruppens navn er De naturlige. Det er Lone Hammer-Bek, Johanne Christine Clausen, Maja Knudsen og Karin H. Kronborg.
Vi har valgt at have et plantehold og at dele vores målgruppe op. Det betyder at Lone og Karin har de 0-3 årlige. Johanne og Maja har valgt de 7-10 årlige børn.

Her på dette foto har jeg fået hjælp af Rasmus og Kristian, som til maj bliver 2 år. De er inden for min målgruppe, og begge de to drenge er meget interesseret i frøene. Det at poserne rasler, når man ryster posen med disse frø er interessant.
Vi har været på biblioteket, for at hente bøger om at spire, og sørget for at der har været god tid til at se og få oplæst, hvad der står om frø, spirring og planter.
Det har indtil nu været en god proces.

5 Comments:

At 8:49 AM, Blogger asterix915 said...

Hej Karin

Sikken en aktivitet der er hos jer *s*. Børn synes altid det er sjov at være med til noget nyt og spændende. Og nu kan de selv følge forløbet, hvilket sikkert gør at de bedre kan forstå hvad der sker med de forskellige planter.

Lone

 
At 10:47 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.

Tak for din dejlige hilsen, vi har hygget os.

MVH Karin.

 
At 12:55 AM, Blogger Anne-Mette said...

Hej Karin.
Nej hvor hyggeligt at i kan afproeve tingene med boernene:) Det ser rart ud!
Klem
A-M

 
At 4:19 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Anne-Mette.

Tak for din hilsen, det er som du skriver hyggeligt at have børn indraget i dette fag.
Jeg har igennem 23 år haft med de 0-3 årlige at gøre, og der har aldrig været et barn, som ikke har lyst til at være ude i naturen og at være med til at plante og så, lege med visne blade m.m.

I mit job har jeg fået gennemført, at vi har naturen som tema i dette år.Vi har så tilrettelagt en udflugt til en dyrpark, en uge hvor vi er på Midtgård en gård som ejes af Esbjerg kommune. Der er mulighed for at se, rører, være med til at give dyrene fodder m.m..
Det skal vi i maj, og sådan kan jeg blive ved, med at fremhæve noget vi vil lave med børnene i forhold til emnet natur.
Så jeg glæder mig til at den udendørstemperatur stiger bare lidt........
MVH Karin.

 
At 5:16 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Marianne.

Tak for din hilsen, det er også stor forskel, på hvordan de forskellige områder i Esbjerg Dagpleje kører,Lone og min gruppe er også forskellige, vi er flere dage i træk på Midtgård, og det vil ders gruppe ikke, men så er de mere ved stranden end os, o.s.v.

MVH Karin.

 

Post a Comment

<< Home