Naturfag.

Friday, March 17, 2006

Min Biotop fredag den 17. marts 2006.

Biotop:

Dato Den 17. marts 2006. Tid Kl. 9.50 for mine iagttagelser i min biotop.

Hvad ser jeg:(Synssansen)

Der er solskin, jeg ser en fjer, blade der bevæger sig, sneklatter, som er mindre ,end sidste gang jeg var her. En løber med sin hund,Fugle. Dyrespor i træerne i form af afskallede bark m.m.

Hvad hører jeg:(Høresansen)

Fugle der synger. Flere forskellige fuglelyde. Biler der kører i det fjerne. Et tog.

Hvad lugter jeg(Lugtesansen)

Frisk skovbund, vinden.

Hvad føler jeg:(Følesansen)

En afslappethed. En glæde ved at temperaturen er på vej op. En dejlig oplevelse sammen med Kristian på 21 måneder.

Hvad smager jeg:(Smagesansen)

Vindens friskhed.

Hvad møder jeg,der er levende:

Fugle.(Solsort, Gråspurve, en gærdesmutte, en husskade). Løber med hund. Cyklist. Par med barnevogn.

Hvad er anderledes siden sidst:

Temperaturen i dag ca. 2´C Der er flere fugle, der synger, og de synger kraftiger til.
Mindre snepletter.Træstammer hvor der er flænset for neden på stammen. Et bøgeblad der flagre i vinden. Det føles som om, at der er mere liv i skovbunden.
Kl 10.15 fløj en husskade hen over min biotop og kredsede omkring os.

Hvem har jeg mødt:

Forskellige personer, fugle og en hund.

Hvad er der, som jeg vil noter yderlig ned:

Meget mere lys og fuglesang, højere temperatur end sidste fredag formiddag. Det er som om, at
lyset virker mere klar og vinden mere blid.

Vi gik Kristian 21 mdr. og jeg videre kl.10.20, efter at vi havde mærket lidt til at være en del af naturen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home