Naturfag.

Wednesday, April 19, 2006

Min biotop den 19. april 2006.

Dato 19. april Tid 10.30 for mine iagttagelser i min biotop.

Hvad ser jeg:(Synssansen)
Vinden blæser, bladene bevæger sig over skovbunden, tørskovbund.

Hvad hører jeg:(Høresansen)
Fugle, biler i det fjerne, børn der snakker og leger.
Et tog.

Hvad lugter jeg(Lugtesansen)
Tør skovbund.

Hvad føler jeg:(Følesansen)
En anderledes oplevelse, at have fem børn med så er mine sanser skærpet for at bevarer overblikket.
Jeg fordyber mig ikke som jeg ofte har gjort.

Hvad smager jeg:(Smagesansen)
Intet.

Hvad møder jeg der er levende:
Fugle og mennesker.

.Hvad er anderledes siden sidst:
5 børn er med, medbragt kurve, lupper, skovle af plastik og jern, kamera m.m.

Hvem har jeg mødt:
Forbipasserende en del stavgænger, cyklister, knallertfører, en hund og heste samt fugle og insekter

Hvad er der, som jeg vil noter yderlig ned:
Temperaturen 10,9´C vi gik 11,30 i dag var Julie, Kristian, Cecilie, Matilde og Rasmus med Solen skinnede, og de fem børn legede i skovbunden og samlede jord og blade i deres kurve inden vi gik hjem.

3 Comments:

At 12:56 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Johanne.

Vi er ikke altid til at gøre tilfreds, jeg kan godt fortryde, jeg ikke har vand på min biotop, og du har også andre ønsker. Det er vel et udtryk for, at vi har interesse i at følge et område, og så vil vi måske gerne have mere.

 
At 1:04 PM, Blogger Lene said...

bHej Karin

Tak for din hilsen på min blog. Jeg har lige et spørgsmål. Hvad er en biotop

KH Lene

 
At 4:51 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Lene.

Tak for din hilsen, det er dejligt at høre, hvem der lige er forbi ens blog.

En biotop er et område, som er levested for bestemte plante-og dyrearter.

I forbindelses med naturfaget, skulle vi finde et område, vi kunne komme på mindst 2 gange i ugen, for at få et naturligt forløb over en periode

Jeg har valgt et område, lige bag ved vores grund et offentligt areal, og der sker meget mere end jeg igennem årene har troet på sådan et lille naturområde.

MVH Karin.

 

Post a Comment

<< Home