Naturfag.

Saturday, April 15, 2006

Natteroderi i min biotop søndag morgen.

Dato 16. april 2006. Tid 05.00(det er korrekt temmelig tidligt så god morgen for mine iagttagelser i min biotop.

Hvad ser jeg:(Synssansen)
Mørke og en lygte på stien.

Hvad hører jeg:(Høresansen)
Intet indtil kl. bliver 05,10 for så sker der noget, det er som om at fuglene vågner, for nu begynder fuglene at synge, især solsorten, det er de små fugle, der nu er i gang. Og i løbet af de næste 10 min. Skifter fuglene tonearter, som om de kommunikerer. Det får mig til at tænke på, at hvalerne kan kommunikerer ved lyde i vandet, men en fugl? Har den evne til at kommunikerer? Jeg har jo før set fugle i bur, der kan sige forskellige ting, men her er der jo tale om fugle i naturen? Nå jeg vender tilbage til nuet.

Hvad lugter jeg(Lugtesansen)
Fugtighed.

Hvad føler jeg:(Følesansen)
Ro/stilhed/ En spænding ved at være på opdagelse.

Hvad smager jeg:(Smagesansen)
Intet.

Hvad møder jeg der er levende:
Pludselig en del fugle.

Hvad er anderledes siden sidst:
Mørket, roen og at nu lysner det meget langsomt.

Hvem har jeg mødt:
Ingen. Uudover småfugle.

Hvad er der, som jeg vil noter yderlig ned:
Temperaturen 7,0´C.Jeg var der alene og gik hjem kl. 05.20. En oplevelse rigere, så nu skal det blive dejligt med noget morgente 

1 Comments:

At 11:07 AM, Blogger dortesophie said...

Hej Karin

Hold da op du er godt nok en frisk morgenmand :-)

Sikke tidligt du står op.

Mange hilsner

Dorte

 

Post a Comment

<< Home