Naturfag.

Sunday, April 02, 2006

Mink på Ebsjerg Fiskeri og Søfartsmuseum.

Image hosting by Photobucket

Vi fik bl.a. mulighed for at se sælerne blive fodret, og så kunne vi gå lidt rundt og se på de andre aktiviteter og udstillede materialer. Jeg kan godt lide at komme der, og har igennem årene været med til at støtte dette museum, som er selvejende.

Der blev for 16 år siden mulighed for at tegne et familiemedlemskab, og for et beskedent beløb kunne familien komme, og gå som de havde lyst og mulighed til. Der blev en gang om året udsendt en flot bog, som beskrev det forrrige års aktiviteter for museet, og ligeledes de aktiviteter der var og er på Esbjerg Havn. Denne bog blev givet til dem der støttede museet, og solgt til andre interesserede.

Denne dag fandt jeg minken meget interessant, og benyttede muligheden for at tage nogle billeder af en mink,så her i de forskellige farver, dog mangler jeg et foto af en sort.

Da minken lever i vores natur, håber jeg at finde spor af den i min biotop. For jeg har sidste år set spor i min have efter den, da min biotop er lige bag ved min hæk, så burde muligheden være der.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home