Naturfag.

Monday, April 10, 2006

Min biotop ved aftentide, mandag den 10. april 2006.

Dato 10. april 2006. Tid kl. 20.40 for mine iagttagelser i min biotop.

Hvad ser jeg:(Synssansen)
Vi er i skumringen, solen er langt nede, der er fugle i trætoppene.Det er bl.a. solsorte, gråspurve.Der er kommet vintergækker op igennem nogle grene som her har dækket jorden. Det samme er der sket med nogle påskeliljer.

Hvad hører jeg:(Høresansen)
Fuglesang.Biler i det fjerne.

Hvad lugter jeg(Lugtesansen)
Skovbunden, som er fugtig.

Hvad føler jeg:(Følesansen)
En ro og også en god fornemmelse, at stå her i mellem overgangen imellem lyset og mørket og bare lade tiden ”rinde”.

Hvad smager jeg:(Smagesansen)
Intet.

Hvad møder jeg, der er levende:
Fugle og en kat.
En voksen der er ude at jogge.

Hvad er anderledes siden sidst:
Tidspunket, fornemmelsen af foråret, og et liv i skovbunden som jeg har længtes efter..

Hvem har jeg mødt:
Fugle, en kat og en jogger.

Hvad er der, som jeg vil noter yderlig ned:
Temperaturen er 5.1 C.
Jeg gik hjem kl. 20.50.

Jeg har ikke mit kamera med i denne uge, da min datter har lånt det med til Spanien, så mine iagtagelser i denne uge bliver uden fotos. Måske kommer der en lille tegning i stedet.

1 Comments:

At 3:31 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Maja.

Du har virkelig ret, det er så dejligt, at temperaturen er opadgående, og derefter følger der liv og grøde.
Jeg får mit kamera hjem i nat, så fra på søndag skal der tages flere fotos i min biotop. Jeg skal lige have nogle gode billeder af det liv, der nu er kommet, efter vi er over 1´c.

Hilsen karin.

 

Post a Comment

<< Home