Naturfag.

Friday, March 17, 2006

Glimt fra en plantedag.

Image hosting by Photobucket

Plantehold:

Tirsdag den 14.marts 2006.

Her kan i se nogle glimt fra vores plantedag. Det er spændende at se, hvad der bliver ud af de forskellige frø. Det er børn omkring 20 mdr., der her er med til at plante, og de havde stor interesse for at være med. De var specielt glade for at rasle med frøposerne. De fik også hver plantet solsikkefrø og radisser, så nu venter vi på, at de kommer op. Radisserne er nu ved at være oppe og ved at danne blade.

Vi har faktisk hygget os med det, jeg havde forberedt dette forløb på en god måde, så børnene har været med på biblioteket for en uge siden, der hentede vi bøgerne og så har vi haft nogle dage til at se og få læst op fra dem.

Vi har nu snakket om hvad jord er og hvor vi får kartoflerne fra m.m., så når jeg tager børnenes alder i betragtning, har jeg faktisk fået dem indraget mere end jeg havde forventet at de ville være med til. Det har jeg følt var vigtigt, for så nytter det også noget at indrage så små børn.

2 Comments:

At 7:05 AM, Blogger asterix915 said...

Hej Karin

Dejligt at se hvordan børn kan være med til at lave forskellige aktiviteter. Nogle gange bliver vi jo som du skriver forbavset over hvor meget de kan, selvom de ikke er ret gamle. Nu ser dine børn også hvordan tingene vokser og kommer fra.

Knus Lone

 
At 8:14 AM, Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.

Tak for dit besøg, jeg elsker at lave forskellige ting sammen med børnene.
Så skulle du have set, da der var jord over det hele, og børnene havde det så fedt.
Jeg var så optaget, at jeg glemte at tage nogle billeder imens. Det er sikkert, fordi vi har så mange små børn på en gang, så må fotograferingen vente.
MVH Karin.

 

Post a Comment

<< Home