Naturfag.

Sunday, May 28, 2006

Biotop eller opgaver, det burde være begge dele!!!!

Dato 28. maj 2006. Tid 8.45 for mine iagttagelser i min biotop.

Hvad ser jeg:(Synssansen)
Det småregner, alt er frodigt meget grønt på den flotte måde. Det er når alle de nye skud folder sig ud, og det er bare så flot nu i min biotop.Småfugle, våde blade.
Småkravl.

Hvad hører jeg:(Høresansen)
Biler i det fjerne, et tog, fugle.

Hvad lugter jeg(Lugtesansen)
Våd skovbund.

Hvad føler jeg:(Følesansen)
Livsglæde.
En stilhed og jeg får tid til at tænke,:"Hvad laver du her idag?"

Hvad smager jeg:(Smagesansen)
Intet.

Hvad møder jeg, der er levende:
Fugle.

Hvad er anderledes siden sidst:
Det regner, og der er en stilhed, det er søndag og regnvejr, så er folk blevet hjemme og hygge sig. Det er også lidt, for at opfylde at komme i min biotop, jeg er der i dag. Det er anderledes, for jeg har aldrig tidligere følt, at det var en pligt, men det gør jeg i dag.
Der er mange skriftelige opgaver i mit studie lige nu, og så er det jo netop, at jeg burde være her ude i naturen og slappe af - stres ned, men sådan er det ikke. Prøver mig her og der, vi må da nok være det hold pædagoger, der kommer ud med fleste eksaminer, i den tid uddannelsen har eksisteret????????.

Hvem har jeg mødt:
Fugle og småkravl.

Hvad er der, som jeg vil noter yderlig ned:
Temperaturen 11.3´C og jeg gik hjem 9. 05 og hyggede mig fortsat med familien.
Næste gang - så er flere af prøverne væk- og så tror jeg tiden til fordybelsen kommer igen.

"Sådan er livet"

De bedste tanker fra mig!!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home